Українська мова 5 клас конспекти уроків скачать | |
![]() Конспект уроку з української мови для 5 класу.Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця. Тема: загальновживані (нейтральні) та стилістично забарвлені слова. 1) повторити групи слів за сферою вживання: загальновживані (нейтральні) та стилістично забарвлені; 2) поглибити знання, уміння і навички правильного і доречного використання у мовленні загальновживаної та стилістично забарвленої лексики; 3) розвивати культуру мовлення, мовні смаки; 4) виховувати любов до мови, бережливе ставлення до слова. Тип уроку: повторення і поглиблення знань, умінь та навичок. Обладнання: підручник, тлумачний словник. Методи та прийоми: слово вчителя, метод вправ, запитання, пояснення. Методи і прийоми. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; мотивація навчальної діяльності учнів. Активізація опорних знань, умінь і навичок учнів. Слово вчителя, запитання, м етод вправ. Повторення знань,умінь та навичок учнів: 3.1. Виконання вправи. 3.2. Прокоментувати уривок з поезії. 3.3.Прочитати речення, пояснити лексичне значення слів. Поглиблення знань, умінь та навичок. 4.1. Переписати, уставляючи пропущені літери. Підкреслити стилістично забарвлені слова й пояснити їхнє значення, використовуючи тлумачний словник. 4.2 Прочитайте. Визначте розмовну лексику. Пояснення домашнього завдання. 1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; мотивація навчальної діяльності учнів. 2. Активізація опорних знань, умінь і навичок учнів. Прочитати прислів’я. Пояснити значення виділених слів. Де й коли вам доводилося їх чути? Чи траплялися вам ці слова в художніх творах? Пояснити значення виділених слів, за потреби звернувшись до тлумачного словника. Як їмо бараболю , то не клянем o долю. Файна трава, та не для мого коня. Солом ’ яний легінь золоту дівку заміж бере. Повна тайстра важка, а порожня ще важча. Газдиня : три городи, одна диня. Словник. Бараболя – картопля. Файний – гарний. Легінь – парубок. Тайстра – торба. Газдиня – хазяйка. 3. Повторення знань, умінь та навичок учнів. 3.1 Розподільний диктант . Загальновживані та стилістично забарвлені слова записати у дві колонки. Вітер, легіт, легінь, парубок, печаль, туск, гуторити, говорити, пательня, сковорода, капелюх, крисаня, бордзо, швидко, джерга, ковдра, дядько, стрий, мальфівниця, відьма, хустина, рантух, кошик, кобівка, жарти, фиглі, бузько, лелека, втрафити, потрапити, капарство, недбалість, клевець, молоток, когут, півень, рахуба , клопіт, фонема, сервер, логін, присудок, курсор, веб-сторінка, суфікс, контент, дієслово, прийменник, граматична основа, користувач, домен, синтаксис, блог, хакер. 3.2 Прокоментувати уривок з поезії Д.Білоуса. На Київщині (в Липках) взуття зовуть обувка, А огірок звичайний в Чернігові — гурок, А кошик на Поліссі (в Іванкові) — кошувка, І назви, і вимова різняться що не крок. 3.3 Прочитайте. Як ви думаєте, про одного чи різних птахів ідеться у реченнях? 1. У розфарбовані заходом села летять боцюни. (О. Радушинська). 2. Виглядали бузька ми на плеса бузькі, а до нас здалека прилетів лелека. І тепер той гайстер — жаб'ячий гангстер — ходить, як сажотрус. Сказано, чорногуз. (В.Сторожуй). 3. Я і сам на бусола схожий своєю любов'ю до отчого краю. (А. Малишко). 4. Поглиблення знань, умінь та навичок. 4.1 Перепишіть, уставляючи пропущені літери. Підкресліть стилістично забарвлені слова. Спробуйте пояснити їхнє значення, використовуючи тлумачний словник. 1. Уже під'їжджали, коли заскреготіла коробка пер..дач, злісно гарикнув дв..гун і луснула хр..стовина в кардані. (О. Сенчик). 2. Кілька жінок із порожніми бесагами подалися плаєм, що сп..нався царинками й перелісками до полонини. (Р. Іваничук). 3. Бараболя у мене є, к..слячок теж, і хліб святий є. (М. Стельмах). 4. Сьогодні корм для худоби здобувається скрізь. Силос, сінаж, кукурудзяна січка, концентрати — все йде у діло. (Ю. Збанацький). 5.Дозвольте відвідати ваші уроки! Навчіть мене п..сати конспекти, правильно перевіряти зошити, об'єднувати актуалізац..ю, новий матер..ал і опитування. (Ю. Обжелян). 6. Часом скр..паль Нікколо Паганіні д..вував публ..ку несподіваним піцикато. 4.2 Прочитайте. Визначте розмовну лексику. 1. Заходить наш скромняга Славко, і всі отетеріли. Порушника дисципліни шпетили, а він мовчав. (І.Малишевський). 2. Двометровий здоровило Грицько був, як то кажуть, у гарячому купаний: слово йому скажи — він уже заводиться. (В. Нестайко). 3. Яка робота увечері? Іди, синашу, йди. (Леся Українка). 4. Зовсім я не ненажера, а тому-то на вечерю каші дай, спечи пампушку й не забудь найбільшу грушку. (Є. Гуцало). 5. Я все ніяк до-петрати не міг, що крутиться Земля, мов куля кругла. (Б. Олійник). 6. Він, може, часом щось і не второпав. (Л. Костенко). ¦ Які з ужитих у реченнях розмовних слів передають позитивну оцінку, які — негативну? Доведіть, що розмовна лексика емоційно забарвлена. ¦ Знайдіть у тексті фразеологізм, поясніть його значення. 5. Підсумок уроку. Які слова називають загальновживаними, а які- стилістично забарвленими? Наведіть приклади. 6 . Пояснення домашнього завдання. Виконати вправу 457, 458 на сторінці 213 в підручнику. Список використаної літератури. Глазова О. П. Рідна мова: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.П. Глазова, В.Ю. Кузнєцов. – К.: Освіта України, 2005. — 288 с. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах / За редакцією М.І. Пентилюк : Підручник для студентів-філологів. – К.: Ленвіт, 2000. – 264 с. Українська (рідна) мова. 5 -12 класи : Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша, А.М. Корольчук та ін. / За ред. Л.В. Скуратівського. – К. ; Ірпінь : Перун, 2005. – 176 с. Скачать:
| |
|
Рекомендуем также: | |